14.11.2014

Objevil se u mne probém, který popisuji v následujícím textu. Tento text byl následně použit pro
reklamační proces :
 

Dobrý den,
cca 2 měsíce pozoruji divné chovaní svého Phantoma 2, resp. jeho baterie. 
Zatímco dříve po plném nabiti P2 létal kolem 20 minut tak, jak je popisováno 
v tech. popisu výrobku, tak poslední dobou, při nezměněném způsobu létani, 
dojde již po 3 minutach !! k signalizaci (LEDky na zadních rotorech) nejprve nízkého
a během půl minuty kritického stavu baterie.
Mám zapnutý režim NAZA a u nastavení baterie zapnutý RTH, takže nedošlo k havárii
díky mému způsobu létáni (víceméně vertikální). Zatím vždy to stihlo přistát .
Po přistáni ovšem indikátor baterie (zadní LEDky přímo na bateriích) ukazuje 80 % nabití !! 
Tzn. lze znovu vzlétnout, ale zase jen na cca 2 minuty.
Provedl jsem doporučované akce – plné vybiti a nabiti popisované v SW DJI Assistant.
Žádný pád jsem neměl, přistávám s P2 chytáním do ruky.Zdá se mi také, že obal baterie 
je trochu nafouklý. Létam tak 4x do měsíce, jednotlivé lety (dokud baterie neměla popisované
jevy) nejsou delsi jak 5 minut. Nepoužívám plné akcelerace v žádném směru. 
Nevystavil jsem baterii extrémním teplotám (vozím sebou na kole, ne v autě). 
SW mam aktualizovany.
Přidávám obrázek stavu baterie :


 

Takto to ukazuje po posledních letech :
1.let celkem - 4:06, RTH pri - 3:08
2.let celkem - 2:27, RTH pri - 1:30
3.let celkem - 1:40, RTH pri – 1:00
4.let celkem - 1:31, RTH pri – 1:00

Po měsíci se mi vrátila baterie ze servisu - způsob opravy - výměnou. Takže teď mám fungl novou baterii.
Pozn.
Mimo jiné za tu dobu vyšly  2 upgrady baterie, které řeší také automatické vybití plně nabité a více než 10 dnů nepoužívané baterie, tak předpokládám, že tato závada byla častá a výrobce to takto  vyřešil.


19-11-2014

Odzkoušel jsem funkcionalitu nové baterie. Ta kapacita je nesrovnatelně lepší. Po 10 minutách letu (venk. teplota 6 stupňů) jsem se dostal na zbytkovou kapacitu kolem 50 %, tzn. deklarovaná kapacita pro 24 min. let byla splněna.
Každopádně změním svůj přístup v péči o baterii. Nebudu ji po příjezdu hned dobijet. A když, tak jen do poloviny. Mohl bych se sice spolehnout na vybijecí automatiku sledující nečinnost baterie v plně nabitém stavu po 10 dnech, ale takhle je to pro mě jen otázka harmonogramu. Cca 1,5 hodiny před odjezdem ji dobiji a je to.  
Pozn. 
Stejně by mě zajímalo, jak to autovybijení funguje. Nepředpokládám, že je tam vybijecí obvod (odpor). Ta automatika je tam nová a že by v bateriích byl tento obvod již od výroby v minulém roce (2013) pochybuji. To znamená, že to bude fungovat jen s jejim vložením do koptery ? Správně bych baterku v kopteře neměl nechávat. Ale kdyby to tak bylo, tak představa, že se z ničeho nic automaticky spustí koptera a bude se s vybijecím proudem třeba 1000 mA  po dobu 2,5 hod. vybijet za blikání LEDek  ....   :) . Možná to umí vybijet bez aktivace toho startovacího procesu, ale stejně. No asi to alespoň jednou vyzkouším.   
 

08-01-2015

Tak jsem po posledním letu dne 19.12.2014 použil cca 5 minut z plně nabité baterie a indikátor LED potbrzoval můj odhad. že baterie má stav vybití 75 % - 87 %.
Dne 3.1.2015 jsem připojil Phantom k PC a podával se na stav baterie a to, jestli nějak funguje to automatické vybijení.
Stav byl 67 % a totéž vyzkoušel ještě 8.1. - stav 61 %. Takže buď je to samovybijení nebo funguje autovybijení.
Vyzkouším ještě někdy jindy a poctivěji. Tzn. plně nabiji a budu sledovat každý den (obden) kapacitu.
 
zde obr. 3.1.2015  
 
zde obr. 8.1.2015
 

13-01-2015

Percentage of Charge : 56 %
 
dnes zkontrolováno, jak pracuje autovybijení v případě ponechání nabité baterie v nečinnosti.
15.2. baterie nabita na 100 %
16.2. letové podmínky nepříznivé - vítr nárazově 10m/s - tzn. stav baterie - 100 %
23.2. kontrolován stav nabité přes Assistant - 98 %
28.2. znovu kontrola a stav nabití - 81%
takže to nejspíše funguje, tzn. po 10 dnech nečinnosti započne autovybíjecí proces
 
 

18-11-2015

Našel jsem na webu i zařízení, které umí automaticky vybít baterii na úroveň vhodnou pro dlouhodobé skladování:
Má 2 módy a jako zatěžovací prvek využívá žárovku
DJI Phantom Smart Battery Quick Discharge Module Discharger 3-6S 3.85V