V kterém módu létat ?

Když si zakoupíte DJI - F305 Phantom 2, dostáváte do rukou přednastavený systém párovaného RC ovladače, koptery s nastavenými optimálními vlastnostmi pro použití kamery GoPro a hlavně s modifikací letového režimu NAZA-M s názvem Phantom 2. NAZA-M je velmi rozšířený řídící systém, který je kromě základního - obvyklého způsobu řízení schopen i dvou modu tzv. inteligentního orientačního systému (IOC). Jsou to režimy Home Lock (HL) a Course Lock (CL). Fy DJI se tedy u našeho koptera rozhodla používat modifikaci základního systému NAZA-M s názvem Phantom 2 (dále Ph2). Režimy NAZA-M a Phantom 2 jsou téměř identické a důvod zavedení vlastního systému pravděpodobně spočívá v ulehčení ovládání začátečníkům a minimalizaci chyb obsluhy. V čem je tedy rozdíl : 
1. V otevřením terénu, tedy s dostatkem satelitů pro GPS, v modu Ph2 létáte vždy s jejich podporou, v modu NAZA-M si můžete vybrat s podporou, bez podpory. Pro začátečníka je tedy jistota, že pokud dodrží pravidlo dostatečné volné plochy, nemůže si způsobit problém chybnou polohou přepínače S1. A protože režim Ph2 nenabízí ani přepnutí na IOC, tak i jakákoliv poloha přepínače S2 neovlivní chování koptera. Nutno pro úplnost dodat, že jedinou volbou v režimu Ph2 je naprogramování funkce Fail Safe u přepínače S1 v poloze 3. To bych nedoporučoval, neboť právě bezpečnost poloh přepínačů by tím byla narušena. Fail Safe (dále FS) lze spustit vynuceně vypnutím RC ovladače.
2. Dalším rozdílem je signalizace na zadních rotorech. Ph2 signalizuje zeleně let s podporou GPS, žlutě slabý signál GPS a červeně stav baterie resp. problém, tak NAZA-M červeně zobrazuje sílu signálu GPS ve 4 stupních (3 x blik. červ. LED - slabý signál, 2 x - slabší signál, 1 x právě dostatečný, tj. 6 satelitů a bez červ. LED - více než 6 satelitů). Mezi jednotlivými seriemi červené jsou vloženy blikání zelené a žluté LED, které informují zda let probíhá v IOC nebo v normálním nodu - viz dále proč tato signalizace.
Dejme tedy tomu, že chcete vyzkoušet mody NAZA-M, máte nazkoušeno ovládání Pt2 a bojíte se zásadních orientačních problémů. Není potřeba se obávat pokud jste se naučili jednu operaci před startem. Tou je zkontrolovat polohy přepínačů S1 a S2 a výdy je dát do horní polohy. V tom případě totiž máte mod NAZA-M se způsobem ovládání Ph2. Pouze si zvyknout na signalizaci zadních rotorů. A nyní tedy kde se přepnout z Ph2 do NAZA-M ? Připojte kopter do PC a přes Assistant v horní liště přepněte na NAZA-M. Přečtěte si upozornění a pokračujte. Vrátit se můžete vždy. A zde je nutno udělat tyto operace : Přiřadit funkce přepínačům S1 a S2. Na orig. ovladači jsou vyznačeny funkce, které by přepínače měly mít. Přiřazení se dělá tak, že v Assistantovi a záložce Basic vidíte kanál U. Přepínač S1 postupně přepínáte a z nabízených hodnot z rozbalovacího menu vyberete funkci. VAROVÁNÍ - PRO POLOHU 3 NEVYBÍREJTE VOLBU MANUAL, tato volba není použitelná pro orig. dodaný RC ovladač. Po tomtou přiřazení by totiž po nastartování koptera tento okamžitě vzlétl, protože střední poloha páky plynu na RC v tomto pčépadě není neutrál ale 1/2 plynu !!