Především je potřeba si uvědomit, že RC model kvadroptéry není hračkou, a proto je potřeba vědět jaké jsou s provozem související povinnosti hlavně s ohledem na bezpečnost.
Jako zařízení vstupující do vzdušného prostoru se musí řídit Zákonem č. 49/1997 Sb o civilním letectví, konkrétně předpisem  L2 a jeho přílohou X 
Po pročtení několika diskuzních fór a s odvoláním na aktuální informace na stránkách UCL (ke dni 18.6.2014) je nyní zřejmé, že Phantom spadá do kategorie UAV z důvodu přítomnosti systému GPS umožňujícímu let na zadané místo (např. RTH je za to považováno) a výmluvou na jeho nepoužívání, resp. prokázáním přes DJI Assistant, že RTH není aktivní, se nelze z této kategorie vyčlenit. Šlo by to snad pouze odstraněním GPS, ale vzhledm ke ztrátě schopnosti udržení polohy pomocí GPS ATTI to pro mě nemá smysl. Takže tím pádem se na mne vztahuje závazně celá příloha X.   
I když předpis vyžaduje různá plnění, tak nejlepší je pohlédnout do záverečné tabulky 1. A tam je zřejmé, že není potřeba evidence UAV a pilota, pojištění atd. Jedinými povinnými položkami jsou tam : nehořlavý štítek id a vedení provozního deníku (bod 5.4). 
 
 

  Nehodlám ale sebou tahat papírový blok, neboť medium pro provozní deník je volitelné.  

    
Takže bych to viděl na dodatečné shrnutí informací z mých videií. Vždy, když letím, tak natáčím. Výdrž GoPro je cca 60 minut, Phantom má 24 minut, tzn. let bez GoPro může být jedině chybnou manipulací s kamerou. Jelikož si v MapSource vedu trasu svých výletů, tak je tam i evidence míst vzletů.
Pěkný souhrn požadavků je  zde : www.caa.cz/letadla-bez-pilota-na-palube a zde pro rychlost jeho přehledná tabulka :

Aktuální provoz :
www.flightradar24.com/49.05,16.56/9

 

Ochranná pásma el. vedení :

a) u napětí nad 1 kV a do 35 kV včetně
1. pro vodiče bez izolace - 7 m, 
2. pro vodiče s izolací základní - 2 m,
3. pro závěsná kabelová vedení - 1 m,

b) u napětí nad 35 kV do 110 kV včetně
1. pro vodiče bez izolace - 12 m,
2. pro vodiče s izolací základní - 5 m,

c) u napětí nad 110 kV do 220 kV včetně - 15 m,

d) u napětí nad 220 kV do 400 kV včetně - 20 m,

e) u napětí nad 400 kV -30 m

"U starších vedení VN s holými vodiči (drtivá většina vedení na betonových sloupech na polích mezi vesnicemi a městy) není ochranné pásmo 7 m na každou stranu od krajního vodiče, ale dokonce 10 m. Při létání poblíž drátů PŘED nima jsem nikdy neměl problém, ZA nima (a nejen přímo za nima, ale třeba i ve vejšce) byly minimálně výpadky downlinku. Za starých dobrých analogových časů byl let za dráty jistá ztráta řízení a havárie, u 2,4G jsme to raději ještě nezkoušel a ani nebudu" zdroj fb skupina RCkopter
 

FlyZones z pohledu DJI

NAZA-M má zabudovánu ochranu před létáním v ochranných pásmech letišť. Jak a kdy to funguje je vidět v DJI Assistant na záložce Limits.
 
DJI rozlišuje 2 typy NoFlyZones :
 
1. pro Ground Station a let podle Way Pointů - tam jsou uložena letiště A a B typu s OP dle ÚCL 
2. pro lety bez Way Pointů. OP jsou jen Praha (A typ) a Brno s Pardubicemi (B typ)
 
zde NoFlyZones pro Ground Station :
 
a konkrétně Brno :
 
pro normální provozování :
 
a konkrétně Brno :
 

FPV

V únoru 2016 jsem upgradoval na FPV a potřeboval jsem zjistit, jak je to s předpisy pro přenos videa a telemetrie z UAV,
Takže co se týká frekvencí, ty jsou celkem jasné - 5,8 GHz, Tohle pásmo je rozčleněno na skupiny a ty obsahují jednotlivé kanály. Každý novější vysílač (TX) má možnost nastavení kanálů a příjmová stanice (RX) má automatický sken pásma.
Max. povolený výkon je 25 mW.  Viz zde ČTÚ. Patříme do skupiny dle tabulky 2 řádek "i" (5,725 - 5,875 GHz). Když se dívám na možné rušení, tak v té tabulce sousední pásma pdobných uživatelů nejsou a jinak je tam provoz technologií jako je ohřev atd.
Ale v čl.8 je ve stejném pásmu provoz telematiky silničních zařízení (mýtné atd. 2-8W). Takže mám TX s 25 mW a RX s diversity příjmem, stačí mi dolet 200 m v otevřeném terénu, a to s tímtoi výkonem jde. Zvýšení dosahu zvýšením výkonu TX roste s druhou mocninou a navíc hrozí kolize s příjmem RC na straně dronu. Signál je stejně hodně ovlivněn překážkami v terénu a tam ani vyšší výkon nepomůže. Lepším řešením je ale změna anten.